CES

Părinţii care au copii cu cerinte educationale speciale (CES) prezintă:
 
dificult─â╚Ťi mai mari comparative cu p─ârin┼úii care au copii f─âr─â nevoi special.
•sunt adesea instabili,
•au un statut economic sc─âzut,
•demonstreaz─â mai frecvent un roluri de gen tradi╚Ťionale
•au o condi╚Ťie de s─ân─âtate mai sc─âzut─â,
starea lor de bine este mai sc─âzut─â,
•mamele au o rat─â mai diminuat─â a contactului social,
•ta╚Ťii au semnificativ mai pu╚Ťine schimburi emo╚Ťionale.
• tr─âiesc în solitudine, izolare ┼či marginalizare social. (5)
•starea social─â ┼či mental─â a acestor p─ârin╚Ťi este modelat─â de
              •sistemul de s─ân─âtate precar,
             •de programele insuficiente finan╚Ťate,
             •de modalit─â╚Ťile de prevenire ┼či îngrijire a copiilor cu nevoi special,
             •de t─âierile frecvente în bugetul de s─ân─âtate na╚Ťional,
             •de instabilitatea din climatul legislative politic, sau
             •de crizele dramatice, locale, regionale sau Europene.
 
STATISTICI EUROPENE
 
Europa – 15 mil. copii cu nevoi special (1)
Dyslexia – 6% în Europa (2)
La nivel global – 800 mil. copii afecta┼úi cognitive datorit─â condi┼úiilor fizice, psihice sau de mediu (3)
15% din popula╚Ťia lumii sufer─â de o form─â de dizabilitate, fie ca este sever─â sau u╚Öoar─â (4)
5,1% dintre copii tr─âiesc cu o form─â sever─â sau moderat─â de dizabilitate
0,9% dintre b─âie╚Ťi între 0 ┼či 14 ani, sufer─â de dizabilitate sever─â ┼či 0,8% dintre fete
dizabilitatea moderat─â a fost înregistrat─â în cazul a 4,4% din b─âie╚Ťi între 0 ┼či 14 ani, ┼či
4,0% în cazul fetelor.
O cercetare realizat─â pe un e╚Öantion de 40620 familii din Europa, între 18 ┼či 84 ani, a g─âsit c─â media e╚Öantionului, pentru familiile care au copii cu nevoi speciale, este de 1,80%.
Media procentual─â a copiilor cu dizabilit─â╚Ťi în Europa este de 2,5%.
Acela╚Öi studiu a g─âsit c─â în ╚Ť─ârile din Europa de Est, unele ╚Ť─âri, cum ar fi Bulgaria, Rusia, Georgia, Ungaria, România ┼či Polonia au înregistrat o rat─â mai mare privind rata dizabilit─â╚Ťii copiilor, decât alte ╚Ť─âri din e╚Öantion. (5)
 
1.European Commission (2012), ‘Special Needs Children and Disabled Adults Still Getting a Raw Deal from Education, says report’, Commission Press Release (July). As of 30 March 2013: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/761&format=HTML&aged=0&language=EN &guiLanguage=en
2.Gy┼Ĺrfi, A., and Smythe, I. (2010), Dyslexia in Europe: A pan-European survey. As of 30 March 2013: http://doitprofiler.info/media/13299/dyslexia_report_2010_final_mep.pdf
3.Carpenter (2005), ‘Early childhood intervention: possibilities and prospects for professionals, families and children’, British Journal of Special Education 32.4: pp.176–183.
4.EFA Global Monitoring Report 2013/4: Teaching and Learning: achieving quality for all.
5.Paola Di Giulio, Dimiter Philipov, and Ina Jaschinski, (2014) Families with disabled children in different European countries, http://www.familiesandsocieties.eu/wp-content/uploads/2014/12/WP23GiulioEtAl.pdf

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]